previous pauseresume next

مدير خدمات پرستاري

 

 نام و نام خانوادگي :خانم اكرم باقري

سمت:مدير خدمات پرستاري 

تحصيلات:كارشناس پرستاري

تلفن تماس:                                                                                                                                                  

   
 
مدیر خدمات پرستاری(مترون) در مراکز بهداشتی،درمانی و توانبخشی،پرستاری است که اداره واحد پرستاری مرکز مربوطه را به عهده دارد.
شرح وظایف مدیر خدمات پرستاری با تکیه منشور حقوق مددجو و مبتی بر فرآیند پرستاری و استانداردهای مراقبتی به شرح ذیل می باشد :
۱- برنامه ریزی در زمینه های ارتقاء کیفی و بهبود مستمر فعالیت های ارائه خدمات مددجویان
۲- گردآوری اطلاعات از :
- مرکز شامل :نمودار سازمانی مصوب،هدف،نوع فعالیت،گزارشات ماهیانه و سالیانه،گزارش حسابرسی پرستاری،پرونده های کارکنان،مصاحبه با کارکنان
- مددجویان : برحسب نوع بستری،نیاز مراقبتی،خدمات ارائه شده
- منابع شامل نیروی انسانی(پرستاران،بهیاران،کمک بهیاران،تکنسین ها و کاردان های اطاق عمل و هوشبری و سایر کادر وابسته) ساختار فیزیکی امکانات و تجهیزات
۳- شرکت فعال در نهادهای سیاستگزاری و دیگر کمیته های درون سازمانی
۴- تعیین اهداف(کوتاه مدت،میان مدت،دراز مدت)مبتی بر نیازها جهت تأمین حفظ و ارتقاء سطح سلامت و رفاه اجتماعی مددجو،بیمار با توجه به خط مش های مرکز متبوع و پیشنهاد به مقامات ذیربط
۵- تعیین خط مشی و اتخاذ روش های مناسب و تعیین جدول زمان بندی برای رسیدن به اهداف مورد نظر
۶- برنامه ریزی جهت تشکیل و شرکت در کمیته های خاص با شرح وظایف مدون(آموزشی،پژوهشی،کنترل و نظارت کنترل عفونت و ...)
۷- ارائه راهکار بهینه به مسئول و ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده بهینه از منابع موجود به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر
۸- تدوین و اجرای برنامه های آموزش به بیمار و خانواده در سطوح مختلف پیشگیری
۹- ایجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ریزی های بهداشتی،درمانی و توانبخشی مرکز
۱۰- جلب مشارکت تیم بهداشتی مرکز برای دستیابی به اهداف
۱۱- ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالینی دانشجویان گروه های پرستاری
۱۲- مشارکت در تنظیم بودجه جهت فعالیت های مرکز
۱۳- تعیین و پیشنهاد بودجه مورد نیاز و اولویت بندی آنها جهت اجرای برنامه های پرستاری
 
۱۴- مشارکت در طرح های پژوهشی
۱۵- برنامه ریزی و پیشنهاد جهت پیشگیری از عفونت(کنترل عفونت)
۱۶- انجام برنامه ریزی و همکاری با سایر واحدهای ذیربط در جهت ارتقاء دانش و مهارت حرفه ای کارکنان پرستاری
۱۷- ارائه راهکارهای اساسی در برنامه ریزی جهت تأمین رفاه کارکنان تحت نظارت با همکاری سایر واحدهای ذیربط
۱۸- تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نیاز بخش های پرستاری بر اساس استانداردهای علمی
۱۹- تعیین حدود و انتظارات و عوامل عملکردی در رده های مختلف شغلی با توجه به امکانات و شرح وظایف مصوب
۲۰- بکارگیری نیروی انسانی بر اساس توانایی افراد در شیفت های مختلف کاری
۲۱- پیشنهاد و مصاحبه با داوطلبان و انتخاب افراد صلاحیتدار و معرفی آنها به کارگزینی جهت بکارگیری
۲۲- پیشنهاد انتصاب و انتقال کارکنان تحت نظارت به ریاست مرکز جهت واحدهای ذیربط
۲۳- تصمیم گیری در مورد مرخص ها،مأموریت ها و ....کارکنان گروه پرستاری
۲۴- رهبری و هدایت واحدهای ذیربط در جهت تحقق اهداف سازمانی
۲۵- ارائه الگوی مناسب پرستاری با برقراری ارتباط مؤثر،عملکرد مطلوب،حسن رفتار شغلی و...
۲۶- اتخاذ تدابیر لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت ایجاد تقویت انگیزش در کارکنان(تشویق و تنبیه) گروه پرستاری
۲۷- اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظایف واحدها
۲۸- تشکیل و اداره جلسات اختصاصی و ویژه در جهت حل مشکلات
واحدهای ذیربط با بهره مندی از فن آوری های علمی حل مسئله
۲۹- تأمین نیازهای آموزشی کارکنان شامل : آشناسازی پرسنل
جدیدالورود با مقررات خط مشها