سير اجرايي پذيرش بيماران بستري در بيمارستان :
الف : مراحل پذيرش بيماراني كه دستور بستري از طريق درمانگاه يا مطب پزشك دريافت مي نمايند :
مراجعه بيمار يا همراه وي به واحد پذيرش جهت تشكيل پرونده بستري با در دست داشتن دستور بستري
وارد كردن مشخصات بيمار و اطلاعات مورد نياز در برنامه پذيرش ، اخذ رضايتنامه از بيمار يا همراه وي ، صدور كارت همراه در صورت تمايل و تشكيل پرونده
مراجعه به واحد پذيرش صندوق جهت واريز مبلغ علي الحساب بستري
ارجاع بيمار به بخش مربوطه بادردست داشتن پرونده
مشخص شدن اتاق و تخت بيمار در بخش بستري ، همچنين مراجعه همراه بيمار به داروخانه جهت دريافت كيف وسايل شخصي بيمار
وسايل انتقال بيمار به بخش هاي بستري در اورژانس فراهم مي باشد .(برانكارد – ويلچر – بيماربر )
ب : مراحل پذيرش جهت بستري بيماراني كه به اورژانس بيمارستان مراجعه مي نمايند :
دريافت دستور بستري از پزشك اورژانس
مراجعه به پذيرش اورژانس جهت تكميل پرونده واخذ رضايتنامه از بيمار يا همراه وي
هدايت بيمار به اورژانس جهت بستري موقت در اورژانس و در صورت نياز ، انتقال به بخش مربوطه و ادامه درمان
مدارك مورد نياز در هنگام پذيرش بيمار :
دستور بستري توسط پزشك
داشتن مدرك شناسايي معتبر جهت تكميل اطلاعات هويتي بيمار در برنامه پذيرش و تشكيل پرونده
جهت بيماران زايشگاه ارائه مدرك شناسايي معتبر همراه بيمار الزامي است .
راهنمای مراجعین هنگام پذیرش :
به منظور بهبود روند پذيرش در هنگام تشكيل پرونده بستري ، با متصدي پذيرش در ارائه اطلاعات صحيح و دقيق جهت ورود اطلاعات به سيستم همكاري لازم را به عمل آوريد .
پس از تعيين اتاق و تخت چنانچه با هر كمبود يا مشكلي مواجه شديد مراتب را سريعا به سرپرستاري بخش اعلام نموده تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام گردد .
به منظور رعايت بهداشت فردي از وسايل شخصي موجود در كيف دريافتي در بدو ورود به بخش استفاده نماييد .
در جهت رعايت بهداشت فردي وعدم نارضايتي ساير بيماران همكاري لازم را با پرسنل بخش در خصوص تعويض لباس و ملحفه در زمان هاي معين شده ، همچنين رعايت بهداشت فردي ( استحمام ، شستن دست ها ، مسواك زدن و ...) به عمل آوريد .
در راستای رعایت مطلوب بهداشت و کنترل عفونت در محیط بیمارستان ، جهت انتقال به اتاق عمل جراحی از گان و کلاه یکبار مصرف استفاده نماييد .
مسئوليت اموال و وسايل با خود بيمار و همراهان آنان بوده و بيمارستان در اين خصوص هيچگونه تعهدي ندارد.
آژانس بیمارستان همه روزه پاسخگوی نیاز مراجعین محترم جهت هر گونه خدمات انتقال شهری و خارج شهري توسط خودروهای سواری خواهد بود که در این خصوص شماره 151 آماده ارائه خدمات می باشد .
جهت برقراری ارتباط با خارج از بیمارستان مي توانيد از تلفن هاي همگاني كارتي يا رايگان شهري موجود در تمامي طبقات بيمارستان استفاده نماييد ، همچنین در صورت داشتن تماس از خارج بیمارستان (از ساعت 10صبح الي10 شب ) نیز با استفاده از سيستم تلفن گويا پس از وارد كردن شماره داخلي بخش مورد نظر ، برقراري ارتباط و انجام مکالمه امكان پذير خواهد شد .
به منظور رعايت نظم و رفاه حال ساير بيماران در طول مدت بستري موظف به رعايت كليه قوانين و مقررات بيمارستان مي باشيد .
سیر اجرایی پرونده بالینی بیمار در زمان ترخیص :
پس از دستور ترخیص توسط پزشک معالج روند اداری ترخیص آغاز می گردد که مراحل مورد نیاز به شرح ذیل می باشد :
تکمیل پرونده توسط پرستار بخش وکنترل اوراق مربوطه
منظم كردن اوراق پرونده توسط منشي بخش و ارسال پرونده به واحد آزمايشگاه
تذکر : پرونده بیماران زایمانی پس از تکمیل اوراق به بخش نوزادان ارسال می گردد ، در آنجا پس از ویزیت نوزاد توسط متخصص اطفال و در صورت صحت کامل نوزاد ، تشریفات اداری ترخیص نوزاد ادامه خواهد یافت .
ارسال پرونده به واحد آزمايشگاه وکنترل آزمایشات و قیمت گذاری توسط آزمایشگاه
ارسال پرونده از آزمایشگاه به واحد راديولوژي و سونوگرافی و کنترل و قيمت گذاري كليه خدمت ارائه شده توسط واحد مربوطه
سپس ارسال پرونده بیمار به قسمت داروخانه و کنترل داروها و لوازم مصرفی و قیمت گذاری توسط بخش مذکور
ارسال پرونده از طریق منشی ترخیص به حسابدار ترخیص جهت تنظیم صورتحساب بر اساس تعرفه هاي قانونی
نوبت دهي زمان مراجعه همراه بيمار به واحد حسابداري جهت ترخيص بيمار ، توسط واحد ترخيص
تحويل برگ نوبت دهي به همراه بيمار در بخش توسط منشي بخش
مراجعه همراه بيمار به واحد حسابداري جهت دريافت قبض تسويه حساب طبق زمان بندي ارائه شده توسط منشي بخش
واريز هزينه خدمات ارائه شده به صندوق مركز